Welcome

Thursday, October 14, 2010

First Time On Trail

Tanggal 30 September 2010 maka secara rasminya aku terjun  kedalam arena baru nie setelah lama juga nak mengumpul aksesori basikal.Kat tempat aku nie memang mahal nak beli.. set baju pun RM200 lebih ..kalau tengok kat Ebay tu murah2 ja.Kualiti Yap Ah Loy juga jadi lebih baik aku beli kat Ebay save sikit..
So nasib baik juga aku praktis pelan2 untuk dapatkan stamina almaklumlah nak join dengan geng juara dunia nie(acah saja)...


Tempat nie starting point..bergerun juga aku tengok member2 dok pasang basikal tapi demi Malaysia boleh aku redah juga lah haha..
Inilah trek onrock aku yang pertama..ketinggian tu orang kata 10% lebih kurang...tapi yang jadi masalah tu tak ada tempat yang mendatar langsung lebih kurang 500 meter jugalah...jadi sementara nak sampai tempat yang mendatar tu tak kurang 10 kali jugalah mintak nyawa hahaa..
Sampai kat atas nampak sangat member2 nie dah boring menunggu aku..hahaha...tapi depa bagus bagi semangat kat aku mungkin fist time trial..
Yang paling aku kagum brader yang baju hitam putih 3 dari kiri tu..Basikal yang dia guna hanya satu speed saja macam basikal kita pergi sekolah...tapi kayuh berdesup...hang pa pikiaq sendirilah kudrat dia macam mana..yang 9 speed pun berpeluh dok tukaq gear..hahhaaa..
So sebelum aksi seterusnya kita semua beposing lah dulu sebagai kenang kenangan dan gambar kat bawah nie adalah sepanjang trek kami lalui...
Last sekali sampai juga kami kat puncak bukit batu nie..sepanjang trek kena control elok2 lah basikal anda bukan apa layan trek kat sini tak macam kat Malaysia kalau jatuh pun calar2 saja tapi kat sini faham2 ambiklah no...macam jatuh dalam kuari batu....
Seterusnya pemandangan dari puncak bukit gambar kat bawah nie...
Selepas berposing kami pun start kayuh balik untuk turun dan mengikut laluan lain yang makin mencabar..hanya brek basikal lah menjadi penyelamat...alhamdulillah semua selamat sampai ke penghujung trek dan kami kayuh ikut jalan tar pula untuk sampai ke starting point...
Akhirnya sampai juga aku kat last point..memang menarik first time on trail nie tapi apa nak buat macam nak tercabut sendi dok lawan kayuh dengan geng2 nie...aku dapat no terakhirlah hahaa..mendaki bukit untuk sampai balik ke starting point..
See you on next trail hope we all together sharing our experienced and enjoy ride every where.

No comments:

Post a Comment