Welcome

Tuesday, October 19, 2010

Al Nahda Social Ride

Trip kali ini adalah gabungan diantara Road Bike dan Mtb Ride.Jarak perjalanan Mtb Ride lebih kurang 20Km saja.Macam biasalah tempuh sungai,jalan berbatu dan ada bukit-bukit kecil.
Sungai kat sini hanya tinggal nama saja air tak ada kering kontang yang tinggal bongkah-bongkah batu macam kita lihat kat Bukit Tupah  bila musim kemarau.
Untuk Road Bike member2 kita buat individu time trial lebih kurang jarak perjalanan 30 Km.Jadi hari ini kami berpecah kepada 2 group.Ikut selera masing2 kata orang.
Seawal 6.30 am kat tempat starting point.Masing2 sibuk bersiap dengan baby bicycle sendiri jadi kena snap sendirila.hahaa..
Organizer tengah siapkan starting line kat jalanraya tu..Yang menarik kawasan nie memang kurang kenderaan kerana penduduk kawasan nie hanya ada beberapa rumah saja lagipun kayuhan kali nie awal pagi Jumaat.
Berbalik kepada Mtb ride penyertaan kali ini hanya ada 4 orang .Sehari sebelum ini member2 sudah datang ketempat yang sama tapi aku tak dapat join kena outstation la pulak...

Kayuhan kali nie aku rasa lega la sikit taklah banyak sangat bukit2 yang kena turun tolak basikal..jadi taklah tertinggal kebelakang sangat hahaaaa..
Gambar seterusnya adalah trek yang mendatar tapi ada bahayanya juga....Siapa2 yang nak teka boleh haha...
Apa yang bahaya sebenarnya adalah pokok2 nie...hampir kesemua pokoknya berduri bila yang tua dan patah tu berterabur duri kat atas tanah.jadi silap haribulan tayar pancit hahaaa...bawah nie aku snap satu lagi pokok yang memang menjadi kegemaran unta dan kambing...paling ajaib tu bagaimana dia dapat makan daun yang berselang seli dengan duri....kuasa Allah....
Walau bagaimanapun  aku kena juga tayar basikal pancit tapi setelah parking kat dalam rumah...nasib baik jugalah kalau tak jenuh melayan acara tukar tayar basikal .hahaha..
  Bagi kategori Road Bike ramai juga penyertaaan kali ini.Member2 kita nie kebanyakannya dah separuh umur tapi tahap stamina mereka amat membanggakan aku.Kebanyakan kita orang Melayu mungkin syok kat kedai kopi jadi sebab tu kot senang kena penyakit...hehehe..Tapi semenjak dua menjak nie perkembangan terkini kat Malaysia dalam sukan berbasikal  nampak gayanya dah makin ramai pesara2 guru,tentera dan pegawai2 kerajaan yang sanggup berkayuh demi menjaga kesihatan.Syabas diucapkan.
Warming up sebelum acara ujian masa individu dilepaskan.Ini bukan lawan betul2 tapi lebih kepada suka2 kata orang.Lebih kurang 20 orang juga yang join termasuk peserta wanita...
Program ini juga melibatkan penyertaan isteri dan anak2 mereka.Aku tak sempat nak download gambar dari member banyak kerja nak kena selesai lepas program nie.
 
                                                                                                                                                                                                 Last sekali kami sarapan pagi kat sini ramai2 setelah semua acara selesai. Kepada kawan2 kat Malaysia tu   boleh anjurkan program sebegini kurang2nya isteri kat rumah tu dapat enjoy sama jadi taklah marah kalau abang nak tukar basikal baru hahaha....
Bagi yang pernah organize tu mungkin akan tukar ketempat lain yang lebih menarik.
                     See you next trail.Enjoy your ride

No comments:

Post a Comment