Welcome

Friday, February 10, 2012

Picnic + Cycling = Picling

Selepas beberapa lama dirancang oleh pengayuh tegar disini maka pada hari ini telah menjadi satu kenyataan buat kami sebagai pelopor Malaysians Mountain bikers di bumi Oman.Kami telah mengundang beberapa kenalan yang sama2 bekerja disini bagi memeriahkan aktiviti kali ini dengan gabungan picnic dan cycling.Konsep picnic dikawasan berbukit ini samalah seperti berpicnic di pantai tetapi disini kami menyediakan satu aktiviti khas iaitu sambil berbasikal.
Lokasi yang dipilih ialah MTB Race Track yang merupakan satu trail yang menarik dan serba lengkap iaitu uphill,downhill,single track,wadi crossing,offroad dan sedikit laluan yang berpasir.
Syabas diucapkan kepada rakan2 mtb disini yang bersusah payah menyediakan peralatan bagi melancarkan picling kali ini juga terimakasih kami kepada jemputan yang hadhir bagi memeriahkan suasana.
Tanpa ulasan panjang gambar dibawah sebagai kejayaan program sulong kami disini..







Selepas acara utama iatu makan makan pagi maka sesiapa yang ingin mencuba berbasikal disini telah diberi peluang.Seperti biasa sedikit taklimat diberikan bagi rider2 yang ingin mencuba mtb ini dari segi kawalan,penggunaan gear pada basikal dan aspek keselamatan walaupun kekurangan peralatan.
Gambar sekitar kayuhan..









Kaum ibu tak melepaskan peluang berbasikal diketuai oleh isteri Cik Zul kita.Keseluruhan aktiviti berbasikal ini dikuasai oleh peserta wanita dimana nampak lebih cergas dari peserta lelaki.hahahaa...mungkin penat melayan golf agaknya.
Bergambar kenangan sebelum menamatkan acara picling kali ini.


Rumusan yang dapat diberi aktiviti picling kali ini berjaya mencapai sasaran kami.Jika berkesempatan mungkin akan diadakan lagi dengan mengharapkan kehadiran yang lebih ramai lagi muka2 baru dalam aktiviti berbasikal ini.
See you next trail.Ride to see the nature.

No comments:

Post a Comment