Welcome

Thursday, February 23, 2012

North Al Amerat Ride

Kayuhan kali ini seramai 5 orang rider sahaja.Cuaca yang agak berawan memberikan kami naungan daripada sinaran matahari yang melampau sejak akhir2 ini.Terdapat beberapa bahagian kawasan ini diliputi mendung gelap seolah2 akan berlaku hujan tetapi perlu di ingat disini amat sukar sekali menerima kehadiran hujan.

Kayuhan ini adalah bersekitaran dengan Al Amerat juga tapi kali ini kami mengambil pendekatan dengan meneroka laluan baru secara lawan jam.Trail yang diikuti ialah laluan pick up penduduk tempatan yang menggunakannya untuk memantau binatang ternakan mereka iaitu unta dan kambing yang sentiasa berkeliaran dikawasan tersebut.
Seperti biasa laluan yang di lalui adalah tidak begitu sukar kerana kami banyak menggunakan laluan yang telah tersedia dan hanya melalui beberapa singgle track sebagai membuat jalan pintasan.Sepanjang laluan juga kami menikmati laluan roller coaster yang menarik kepada penggemar downhill dan ini cukup memberikan kepuasan.
Layan gambar sekitar trail.




Seterusnya bertemu dengan satu view yang amat teruja sekali.Membuat kayuhan downhill dan seterusnya aksi bergambarlah hihihi....





Seterusnya melalui satu banjaran yang agak mendatar sambil melihat laluan off road untuk diikuti daripada atas puncak.Sememangnya adalah tidak beberapa sukar untuk mencari sesuatu trail disini cuma anda hanya perlu tahu arah permulaan kayuhan dan menggunakan banjaran gunung yang tinggi sebagai panduan.
Lagi gambar sebelum membuat loop untuk kayuhan pulang pada trip kali ini.





Rata2 kami berpuas hati kayuhan kali ini.Berbaloi juga usaha kami bagi mencari laluan alternatif yang baru dimana laluan sebelum ini adalah secara mengikut jam dan loop yang dibuat selalu terhalang dengan laluan wadi dimana banyak menuntun basikal akibat wadi yang berbatu2.Walau bagaimanapun wadi yang kami lalui kali ini lebih banyak berpasir halus dan anda boleh mengayuh dengan menggunakan gear yang sesuai.
See you next trail.Ride to see the nature.

No comments:

Post a Comment